#Novel #CintaPerisaDia

Cuti Sem . Bosan . Bosan . Bosan ! tu je yang aku boleh bagitau untuk cuti sem kali nie . Free je bace novel . Jenis aku pulak tak reti nak bace ulang banyak kali . Tapi problem die , setiap kali habes jerr mesti nak kene beli baru . pakai duet lagi . novel bukan free . nak pinjam kengkawan , kengkawan sume jejaoh . 

so , koleksi novel aku yang ke 11 , tajuk die , cinta perisa dia . dari 5 bintang aku boleh bagi 4 bintang je . Novel nie mule2 die aku tak minat sangat . sebab dah separuh novel , baru lahh seronok . aku pon excited nak habeskan novel waktu tuh . korang mesti nak taw ape sinopsis cerita nie kan ?



meh lahh aku cerita kan siket pasal novel nie :) first sekali , ape yang aku akan tengok setiap kali aku beli novel mesti name hero n heroin . untuk cerita nie , name hero die , waw ! Hadif Imran . Aku terpikat giler denga name tuh . huhuhu . *mule lahh nak berangan . weee* Heroin die pulak , name die just Ayumi . Seorang perempuan berwajah ala-ala jawa gituu tapi name macam jepun . Kalau korang nak taw , name die bukan Ayumi . Ade cerite disebalik name Ayumi yang sangat tabah tu . 

Permulaan cerita pasal bonda Hadif Imran , pengasas rumah anak2 yatim iaitu Rumah Amal Murni , beliau inginkan menantu . dan disebabkan itulah terbitnye satu rancangan bertajuk mencari menantu . dan semestinye lahh untuk Hadif Imran :D . Kesian gilerr H.I waktu tuh . seorang lelaki yang belum ingin berkahwin lagi , tetapi dipakse :) Nak dijadikan cerite , Ayumi telah menyertai pertandingan itu . Kenape ? Beli n bace sendiri yerr . 

Aku suke novel nie sebab kebanyakkan novel mesti mengisahkan 2 atau 3 perempuan merebutkan seorang lelaki . begitu gak sebaliknye . Novel nie perebutan secara sihat :P Ape yang aku suke sangat cerita nie pasal persahabatan antara Hadif Imran , Fiqri n Darwis . lagi satu , aku suke sangat percintaan antare Fiqri & Diana . sangat comell :D Dari memule Fiqri & Hadif Imran menyuruh antare satu same laen berkahwin dahulu , dan di akhirnye kedua2 meminta supaye bonda mempercepatkan perkahwinan mereka :) Seronok part nie ! Darwis jangan cakaplahh . Awal2 , ustaz muda nie mengambil langkah untuk berkahwin dahulu :)

So , aku tak boleh lah nak cerita panjang lebar pasal novel nie . Ape yang aku sarankan , Beli & Bace . Itu lebih baek n lebih feel :D Harge berpatutan kod . Last but not least , aku nak ucapkan tahniah n tengs kepada penulis novel nie , Lynn Dayana sebab buat kan aku tersenyum & Gembira bace novel nie . Aku pon dah habes dah bace novel nie . sekarang tengah melayan2 novel ALAMAK lagi-lagi dia karya Mazni Aznita dari buku prima . itu aku update untuk entry-entry akan datang yee . 



X O X O , 
Aten !

Note kaki : kalau tak dapat cari buku nie kat mane2 , beli online lagi senang . nak beli , beli kat sini ataupon sini . :)

No comments:

Post a Comment